Sunday, November 23, 2014

Lack of time...





















Het is jullie de laatste tijd misschien al opgevallen dat ik minder aan bloggen toekom. Dat komt omdat ik sinds augustus van dit jaar naast mijn fulltime baan een studie heb opgepakt. In eerste instantie dacht ik dat ik vast nog wel wat tijd over zou hebben om te haken en te bloggen. Een paar vrije momenten moeten er toch altijd wel te vinden zijn dacht ik. In het begin lukte dat nog wel, misschien ook omdat ik toen nog vol enthousiasme alles tegelijk aanpakte. Maar naarmate de studie vordert wordt het zwaarder, en merk ik dat ik de vrije momenten die ik mezelf gun vul met... op de bank liggen en niks doen. Heel soms pak ik nog even de sjaal erbij die ik maak volgens het patroon van Puur Haken. Heerlijk om te doen maar om jullie elke week te melden dat ik weer een rij erbij heb gehaakt... Vandaar dat het dus even wat rustiger is. Volgende week krijg ik de uitslag van mijn tweede tentamen. Als ik dat gehaald heb dan heb ik na 19 december twee weken kerstvakantie. Als ik het niet gehaald heb moet ik weer aan de studie voor een hertentamen begin januari. Ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is, want aan die twee weken vakantie ben ik heel erg toe! Ik zal in elk geval doorgaan met bloggen, maar nu snappen jullie in elk geval waarom het hier af en toe een beetje rustig is. Een fijne zondag allemaal!

You've probably already noticed that I didn't have a lot of time to blog lately. That's because I started to study in August. I have a fulltime job as well, and at first I thought that I'd still have some time to crochet and blog. I really thought it would be possible to find some free moments every week. In the beginning I did succeed in that, maybe because I enthusiastically just did it all. But as the study progresses it becomes heavier, and lately, while enjoying some free moments, I just lay on the couch and do nothing. Sometimes I grab the scarf that I'm still working on (pattern is from the book Puur Haken). I love to work on it but it isn't very exciting to tell you every week that I finished another row... By the end of next week I'll get the results of my second exam. If my grade is good, I'll have a two weeks Christmas holiday as from 19 December. If I didn't succeed, I'll have to study during my Christmas holidays because then I have to redo the exam somewhere in January. Of course I hope that's not necessary, because I'm so very much looking forward to a two weeks vacation! Well, I'll try to continue blogging and I hope you understand why it's a little quiet here every now and then. Have a lovely Sunday!

22 comments:

  1. I know how you feel, sometimes I find it hard too.
    I hope you pass you exam so you can rest up :)
    I'm currently trying to learn Dutch and I like learning about the Dutch culture. (I'm making speculaas biscuits soon)
    I like reading through your posts and trying to figure out what the words mean. Some words are familiar but others I haven't even seen them before! x

    neenyslittleblog.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  2. Duim duim datje het gehaald hebt, even twee weken voor jezelf is ook wel lekker!

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Dankjewel! Ik ben rechten gaan studeren.

      Delete
    2. Aan de OU? Als ik je kan helpen roep je maar!

      Delete
    3. Nee, aan de Erasmus in Rotterdam. Heb jij de OU gedaan?

      Delete
    4. Ja, bijna 5 jaar geleden afgestudeerd. Heb je vrijstellingen ivm je werk?

      Delete
  4. Heel veel succes met je studie en tentamens! Ik hoop dat de hertentamens niet nodig zullen zijn en je snel weer de rust vindt om heerlijk te haken. Al is het maar ter ontspanning. Alles op z'n tijd...

    ReplyDelete
  5. Op de bank liggen en niets doen..... dan heb je dat gewoon nodig!! RUST! haha... Dus... lekker aan toegeven;) Succes met je studie, groeten Francien

    ReplyDelete
  6. Heel herkenbaar! Wat goed van je dat je naast je fulltime baan nog een studie rechten oppakt. Hoop dat je tentamens goed beoordeeld worden zodat je heerlijk vakantie kunt houden met iets meer dan 1 rij haken per week, ha, ha!

    ReplyDelete
  7. Je studie gaat voor bloggen vind ik hoor! Zo af en toe een snel berichtje tussen door kan best hoor en ach ja het haken komt wel weer toch!

    Fijne zondagavond nog!!

    Groetjes Henrike

    ReplyDelete
  8. Ik vind het echt super knap...! Petje af...En je bent hier ook nog regelmatig te vinden. Hou vol en uiteraard blijf ik je aaaaaltijd volgen ;)

    X Lisanne

    ReplyDelete
  9. Heel veel succes met je studie!!! gr. Hennie

    ReplyDelete
  10. Ik wens je heeeel veel succes met je studie en calm down! ;-)

    lieve groetjes
    Angeline

    ReplyDelete
  11. Take your time and dedicate to your studies. We all know important things come first!

    ReplyDelete
  12. Knap om naast je werk een studie op te pakken. Ik zal voor je duimen dat je het tentamen hebt gehaald en je lekker even kerstvakantie kunt houden. Met kleine berichtjes op jouw blog ben ik ook blij. Goed om te weten dat er geen vervelende reden is waardoor je minder blogt.

    Succes met je werk en met alle andere dingen die je om handen hebt, Margaret

    ReplyDelete
  13. Ik ben een beetje verrast te lezen dat je er een voltijdse baan op na houdt! En dan nog een studie! Ik zou helemaal niet meer bloggen denk ik. Ik worstel zelf heel erg met het feit dat ik minder wil werken en dat heel moeilijk te verkrijgen is in mijn huidige job, waardoor ik ook voltijds werk. Persoonlijk vind ik dat veel te druk en zou ik heel graag meer tijd besteden aan zaken die ik echt graag doe! Veel succes met de studie alvast! Moedig hoor!

    ReplyDelete
  14. Wow, fulltime werken en dan rechten erbij studeren... Knap!! Veel succes en geniet van je vakantie!

    ReplyDelete